Ремонт ГБЦ (головки блоку циліндрів)
Ремонтом блоків головок циліндрів зараз займаються багато хто: офіційні дистриб'ютори та дилери автомобільних фірм, спеціалізовані майстерні. Насправді для двигуна не важливо, де його ремонтували, а визначальним є — ЯК і НІЖ! При капітальному ремонті двигунів автомеханіки недостатньо приділяють уваги відновленню головок блоку циліндрів (ГБЦ) відповідно до вимог заводів-виробників, адже від якості ремонту ГБЦ істотно залежать потужнісні, економічні та екологічні показники відремонтованих двигунів.
Внаслідок багаторічних досліджень було встановлено, що ГБЦ — одна з численних деталей двигуна, яка може бути відновлена до 100% ресурсу. Для успішної реалізації цього положення потрібно чітке дотримання технології ремонту головки блоку, забезпечення допусків на відхилення геометричних параметрів деталей, ретельне складання та правильний монтаж на двигуні.
Ускладнення конструкції сучасних двигунів та їх систем обумовлює необхідність застосування спеціального високоточного обладнання та інструменту для реалізації жорсткіших допусків на обробку (відновлення) деталей. Наприклад, більшість двигунів допуск на радіальне биття фасок сідел і клапанів вбирається у 0,02 мм. Така висока точність обробки сідла та клапана дозволяє виключити операцію притирання та гарантувати 100% ресурс роботи цього сполучення.
При обсязі ремонту більше 10 головок блоків в день економічно доцільним є використання верстатного обладнання, яке має високу продуктивність при забезпеченні прецизійної точності обробки (вирізування) сідел, а також втулок направляючих клапана. Зарубіжні виробники таких спеціальних машин зазвичай випускають кілька моделей верстатів для більш повного задоволення потреб ринку. При комплексному ремонті ГБЦ у світі найбільш популярні машини наступних виробників: AZ, Berco та R&K (Італія), Rottler, NEWEN і Sunnen (США), Serdi (Франція). При обробці сідел профільним різцем досягається приблизно однаковий рівень точності.