Антифрикційний матеріал ATAS, зниження тертя
У класичному варіанті існує пара тертя: стінка циліндра та поршень (між ними - мастило). Антифрикційний матеріал ATAS є, власне, “третім тілом”. Олія тут лише носій цього матеріалу, тобто воно доставляє його в зону тертя. В результаті формується поверхня, а точніше відбувається зміна поверхневого шару, який за твердістю відповідає 75 – 80 од. за шкалою Роквелла. Після обробки частота поверхні відноситься до 14 класу (для порівняння: частота поверхні дзеркала відноситься до 8 класу). Отже, немає шорсткості, немає тертя і, відповідно, немає зношування. Це не мастило, не присадка у загальноприйнятому розумінні.
Автолюбителі зараз панічно бояться присадок, синтезаторів і правильно роблять, тому що будь-яка присадка – це наркотик для автомобіля. При введенні у двигун присадки він працює нормально. Але як тільки її дія закінчується, відбувається активний процес руйнування поверхні механізму. Відбувається це тому, що всі пропоновані матеріали - це полімери, а значить, зроблені на основі синтезу і створюють на поверхнях плівку. А при терті пари відбувається електростатика. Електричний заряд вибиває молекули водню, які накопичуються під цією плівкою. І як тільки воно руйнується, водень різко виривається на волю, з'єднується з киснем – виходить вода (H2O). І ці мікрочастинки води починають активно руйнувати метал.
ААнтифрикційний матеріал ATAS не може відтворювати деталі знову, і при його застосуванні механізм або двигун не стане "вічним". Компоненти складових стимулюють процеси відновлення та захисту металів та неметалів у точках контактів, змінюючи склад та структуру поверхонь найкращим чином для даної пари тертя. При цьому усувається першопричина зносу - електрохімічна корозія, що викликає підвищення робочих температур, що призводять до руйнування ущільнень тощо, що неприпустимо навіть при мінімальному дисбалансі осей обертання.
Антифрикційний матеріал виробляється і випускається у двох видах: у вигляді рідкої субстанції та у вигляді консистентного мастила. Матеріал запатентований, сертифікований. Випробування антифрикційного матеріалу ATAS, проведені відповідно до ГОСТ на машинах тертя, показали суттєве зниження зносу контрольних зразків. Після повної обробки механізму наявність антифрикційного матеріалу в мастилі не обов'язкова, але можлива, якщо необхідно підтримувати технічні параметри.
Обробка проводиться протягом півгодини. На розігрітому двигуні вимірюється компресія. З'ясовуються проблеми, пов'язані з транспортним засобом, що усуваються майстрами. Потім вводиться антифрикційний матеріал, витримуючи певні часові режими. Антифрикційний матеріал дає ефект будь-яких стадіях зносу. Однак економічно найбільш вигідна обробка двигунів на початкових стадіях експлуатації. Для ефективного використання визначено низку умов, дотримання яких гарантує результат:
- відсутність механічних пошкоджень (поломка поршневих кілець, прогар клапанів і поршнів, задираки на циліндрах, поршнях, шийці колінчастого валу, порушення цілісності поверхонь і т.д.);
- природне зношування механізму не повинно перевищувати 75%, при більшому зношуванні роботи з відновлення можуть не дати очікуваного ефекту;
- дотримання умов обробки;
Для демонстрації унікальних можливостей цієї природної композиції було здійснено безпрецедентний пробіг на трьох автомобілях. Методика застосування зведена до мінімуму, необхідно залити його в масло, або нанести на пару тертя консистентне мастило матеріалу, що доступно практично всім, навіть не фахівцям.