Доробка та тюнінг (доведення) ГБЦ

Конструкція головки блоку циліндрів це один із найважливіших шляхів збільшення потужності та ефективності роботи двигуна. Форма каналів, розмір та конструкція клапанів, форма та товщина камер згоряння, жорсткість усієї виливки та інші фактори мають важливий та ефективний вплив на вихідну потужність двигуна. На перший погляд, головка може здатися простим вузлом, але в реальності більшість відомих конструкторів гоночних двигунів витрачає багато часу і сил, щоб зрозуміти і оптимізувати процеси, що відбуваються в камерах згоряння і каналах головки блоку циліндрів.

Дехто вважає підготовку ГБЦ якоюсь «чорною магією», заснованою на дорогих вкладеннях без надії зрозуміти ці «заклинання» та їх зміст. Справедливо, що купівля набору професійно оброблених головок досить дорога, і після того, як ви витратили значну суму грошей, вам хочеться вірити, що зроблено щось незвичайне. Не вірте у це. Повна підготовка «перегонової» головки дуже дорога. Шліфування головки блоку циліндів та її доведення вимагає значного обсягу ручної роботи. Не думайте, що ви зможете досягти того ж рівня характеристик, як і кваліфіковані механіки, обробляючи головку на своєму кухонному столі.

Спочатку може здатися, що отримання додаткової потужності від тюнінгу головки блоку циліндрів має покращити багато характеристик двигуна, у тому числі і прийомистість, високу потужність на низьких оборотах, розширення області обертів і т. д. На жаль, це правильно лише частково.

Деякі модифікації та доробка ГБЦ покращують максимальну потужність, але вони не можуть допомогти, а можуть навіть зменшити потужність на низьких оборотах або "прихід". Це зовсім не означає, що старанно підготовлена ​​головка блоку циліндрів не може дати поліпшень за всіма характеристиками. Випробування головок блоку, які продемонстрували різнобічні поліпшення, показали, що вони не були досягнуті лише шліфуванням ГБЦ за допомогою шліфувальної машинки. Перед тим, як ви зможете акуратно вдосконалювати головки блоку, ви повинні вирішити, чого ви домагатиметеся: прийомистості, економічності, загальних гоночних характеристик тощо. Ви можете хотіти покращити більш ніж одну з цих характеристик і можна певною мірою досягти хорошого компромісу між ними.